Ste že kdaj slišali za gozdni vrtec? Ja, prav ste prebrali tudi naš vrtec se je vključil v Mrežo gozdnih vrtcev v šolskem letu 2020/21. Gozdni vrtci sledijo idejam gozdne pedagogike, kar pomeni, da vrtec otrokom omogoča veliko gibanja v naravi, v gozdu in to v vsakem vremenu. Otroci imajo v gozdu veliko proste igre in s tem gozd doživljajo z vsemi čutili. Zelo pomembno je veliko naravnega gibanja na svežem zraku, kar vpliva na razvoj motoričnih sposobnosti, zdrav življenjski slog, skrb za zdravje, krepitev kondicije in sprostitev. Gozd pa je otroku naravni prostor, ki mu nudi bogato spodbudno učno okolje, raziskovanje, reševanje problemov.
Tudi za nas vzgojitelje je gozd odličen prostor, ki ga imamo radi in delo na prostem nam je izziv in ne ovira. Ni lepšega občutka kot biti otrokov soigralec v gozdu, zato smo v ta gozdni kotiček se z otroki vrtca Podčetrtek in Pristava pri Mestinju večkrat odpravili. Otroci so preko igre gozd dojemali z vsemi čutili, kar je sicer načelo doživljajske pedagogike in tako so osvajali nova znanja, pridobivali izkušnje in doživetja. Kot prioriteta dejavnosti nam je bila prosta igra, katero so otroci kreirali sami in s tem je bila pogojena ustvarjalnost, sodelovanje, samoiniciativnost in širjenje njihove domišljije. Čutne poti so otroci improvizirali in tako premagovali lastne izkušnje. Pomembna pa so bila tudi gozdna pravila, ki smo jih utrjevali in upoštevali ter jih bomo še v prihodnosti. Polletni načrt gozdnega vrtca glede na čas, ki ga živimo, se bo delno nadaljeval tudi v drugem delu načrta. Dopolnili ga bomo z dejavnostmi s področja jezika in narave. Glavnina ostaja prosta igra, kar pomeni, da morajo otroci imeti možnost svobodne, sproščene, ustvarjalne igre tako kot je bila nekoč. Spontana igra, spontano gibanje in socialne veščine so temelj za učenje. Zato je zelo pomemben čas, ki ga preživimo skupaj z otroki v naravi. Naravo je potrebno doživeti, doživljamo pa jo le, če smo v njej. Dragi starši vzemite si čas in se pogumno z otrokom odpravite večkrat v gozd saj bivanje na prostem ni ovira in ne pomeni nevarnost. Daje možnost, da se otroke o nevarnostih pouči, osvešča, da bodo znali poskrbeti za lastno varnost in odgovornost. Biti v naravi pomeni, biti v prostoru vseživljenjskega učenja za trajnostni razvoj. Gozd je življenje in učenje majhnih in velikih.
Besedilo zapisala: Anica Kajba
Foto: Violeta Ilić, Sanja Kladnik, Angela Lupše, Polonca Šeligo, Katja Lipošek, Urška Čakš, Anica Kajba